(Δηλώστε την αντίθεσή σας στα νέα προγράμματα σπουδών των Θρησκευτικών κάνοντας "like" στη σελίδα που δημιουργήσαμε στο Facebook
Η παράθεση των προγραμμάτων σπουδών για τις τρεις τάξεις του Γυμνασίου για το μάθημα των Θρησκευτικών που παρουσιάζει το καλό ιστολόγιο “Θρησκευτικά” αποδεικνύει ακόμη και στους εκ γενετής τυφλούς αυτό που προσπαθούμε να εξηγήσουμε από πολύ καιρό πλην όμως οι προειδοποιήσεις μας ηχούν εις ώτα μη ακουόντων.
Τα μάθημα των Θρησκευτικών καθίσταται κατα ένα ποσοστό 99% θρησκειολογικό, πολιτιστικό και οικουμενιστικό.
Ο ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΙΕΡΩΝΥΜΟΣ
Και ο Μακαριότατος κ. Ιερώνυμος τι κάνει; Υποβοηθεί τον κακό δαίμονα του μαθήματος των θρησκευτικών κ. Σταύρο Γιαγκάζογλου να ολοκληρώσει το έγκλημά του κατά του μαθήματος των θρηκευτικών όσο μπορεί πιο αποτελεσματικά.
Η ΙΕΡΑ ΣΥΝΟΔΟΣ
Και η Ιερά Σύνοδος της Ιεραρχίας; Απολύτως τίποτα. Οταν συνέρχεται εγκρίνει κανονισμούς, υπογράφει πρακτικά και οι άγιοι αρχιερείς αναχωρούν οίκαδε ή κάθονται σαν καλά παιδιά και παρακολουθούν μαθήματα κατηχητικού για το γάμο και αλλά συναφή.
ΟΙ ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΘΕΟΛΟΓΩΝ
Οι οργανώσεις των Θεολόγων; Καλά δεν αναφέρομαι στους ΚΑΙΡΟΣκόπους αφού συστάθηκαν από τον κ. Γιαγκάζογλου ως ο εκτελεστικός βραχίονας της αποδόμησης του ορθόδοξου χαρακτήρα του μαθήματος των θρησκευτικών. Αναφέρομαι στην ΠΕΘ και στο Σύνδεσμο θεολόγων Μακεδονίας - Θράκης. Τι κάνουν; Τίποτα ή σχεδόν τίποτα ή κάποιες σπασμωδικές ενέργειες για να δείξουν ότι υπάρχουν. Μπαλωμαθιές στον αέρα με άσφαιρα πυρά. Πυροβολούν χωρίς να σκοπεύσουν ή σιωπούν παντελώς.
ΟΙ ΗΓΕΤΕΣ ΤΟΥ ΑΝΤΙ-ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΟΥ ΑΓΩΝΑ
Οι ηγέτες του αντιοικουμενιστικού αγώνα; Τίποτα. Μια δήλωση του π. Θεόδωρου Ζήση στις συναντήσεις που πραγματοποιεί στο Αρχονταρίκι που λειτουργεί σαν στάκτη στα μάτια όσων διαμαρτύρονται για την απραξία του. Τα ίδια ακριβώς ισχύουν για τον π. Γεώργιο Μεταλληνό. Και είναι κρίμα επειδή και οι δύο σεβαστοί πατέρες διεξήγαγαν στο παρελθόν νικηφόρους αγώνες υπέρ του μαθήματος των Θρησκευτικών.
ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΣ ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟ;
Για μια ακόμη φορά θα επαναλάβουμε το ερώτημα. Ποιο είναι πιο επικίνδυνο εξ απόψεως Οικουμενισμού; Οτι μια δράκα συνειδητοί οικουμενιστές τρέχουν urbi et orbi για να συμπροσευχηθούν με τους αιρετικούς και τους αλλόθρησκους ή το γεγονός ότι τα παιδιά μας θα διδάσκονται τον Οικουμενισμό ως το επίσημο περιεχόμενο του μαθήματος των θρησκευτικών; Προφανώς το δεύτερο. Επομένως τι κάνουν οι ηγέτες του αντιοικουμενστικού αγώνα για να σταματήσουν την πλημμυρίδα του “λαικού οικουμενισμού” που θα πλήξει ανελέητα τις ψυχές των παιδιών μας με τα νέα σχολικά εγχειρίδια και τα νέα αναλυτικά προγράμματα στα σχολεία;
Ορθώνουν ανάστημα ή ζητούν λεκάνη για να πλύνουν το χέρια τους Ποντιοπιλατικά; Προφανώς το δεύτερο. Είναι πραγματικά αποκαρδιωτικό το φαινόμενο αλλά και ενδεικτικό του κλίματος που επικρατεί.
*****
ΔΕΙΓΜΑ ΓΡΑΦΗΣ ΑΠΟ ΤΑ ΝΕΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ
Παραθέτουμε στη συνέχεια μικρό δείγμα γραφής για το τι διαλαμβάνουν τα αναλυτικά προγράμματα για το μάθημα των Θρησκευτικών για τις πρώτες τρεις τάξεις του Γυμνασίου για να διαπιστώσουν ιδίοις όμμασιν οι καλοί αναγνώστες ότι δεν κινδυνολογούμε αλλά περιγράφουμε χωρίς φτιασίδια την πικρή πραγματικότητα. Με τα δημοσιεύματα του ιστολογίου Θρησκευτικά έχουμε πια τα τεκμήρια του εγκλήματος που συντελείται στην παιδεία.
Α΄ΤΑΞΗ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Η οργάνωση της Χριστιανικής Εκκλησίας στις μέρες μας: Ενορίες, Μητροπόλεις, Αρχιεπισκοπές, Πατριαρχεία, Ρωμαιοκαθολικοί -Βατικανό. Προτεσταντισμός.
Η απογείωση της σύνθεσης στην τέχνη • Από τον περίπτερο αρχαιοελληνικό ναό στη χριστιανική βασιλική • Από τα Φαγιούμ στη χριστιανική εικόνα • Από τον Ορφέα και τον Ήλιο στον Καλό Ποιμένα και στον Παντοκράτορα.
Debate ή «δύο καρέκλες»: «Εφόσον η πίστη είναι ελεύθερη, κανένας δε χρειάζεται τα δόγματα!»
Ιουδαϊσμός - Η ιδιαίτερη σχέση των πιστών με τις Ιερές Γραφές: Τορά, Προφήτες, Ταλμούδ. Μια θρησκεία μάθησης.
Συγκέντρωση φωτογραφικού υλικού από τη σύγχρονη εβραϊκή ζωή (ανάγνωση Τορά, Μπατ Μπιτσβά, Τείχος Δακρύων κ.ά.)
Επίσκεψη σε Συναγωγή. Συζήτηση με τον ραβίνο. Οργάνωση επίσκεψης στο Εβραϊκό Μουσείο Ελλάδος ή αυτό της Θεσσαλονίκης.
Μπαίνοντας σε μια συναγωγή / σε ένα τζαμί (προσανατολισμός, σχήμα, χώροι, επίπλωση, φωτισμός, διακόσμηση).
Οι μαθητές αναζητούν παροιμιώδεις φράσεις από τον Ιουδαϊσμό και το Ισλάμ που χρησιμοποιούνται στην καθημερινότητά μας
Αναζήτηση θρησκευτικής μουσικής των δύο θρησκειών στο διαδίκτυο, παρουσίαση στην τάξη.
• Βρίσκουν και παρουσιάζουν στοιχεία για τις τέχνες στο Ισλάμ (υφαντά, τέχνες του βιβλίου / καλλιγραφία, διακοσμητικές τέχνες, αραβουργήματα, κεραμικά). Συζήτηση στην τάξη για τα χρώματα, τα σχήματα, τις συνθέσεις.
• Χαιρετισμοί των Μουσουλμάνων, χαιρετισμοί των Εβραίων
• Project: Επιστήμες και Άραβες.
Επίσκεψη στο Μουσείο Ισλαμικών Τεχνών – Μουσείο Μπενάκη
Χώροι λατρείας στις μονοθεϊστικές θρησκείες – Γνωριμία με την τέχνη του Ιουδαϊσμού.
Συναντήσεις Χριστιανισμού – Ισλάμ.
Project: Δημιουργούμε έναν οδηγό γνωριμίας με τόπους λατρείας των τριών μεγάλων μονοθεϊστικών θρησκειών.
Ινδουϊσμός: Ναός της Μινάκσι, Μπεναρές (προσκύνημα), λουτρό στον Γάγγη, ο Σίβα ως Ναταράγια, ιερές αγελάδες, ιεροτελεστίες, Μαντάλα • Βουδισμός: Αγάλματα του Βούδα, παγόδες, μοναστήρια του Θιβέτ, κάψιμο λιβανιού • Ταοϊσμός: Άγαλμα του Λάο Τσε στην Κίνα, το γιν και το γιανκ, ο μεγαλύτερος θρησκευτικός κανόνας στον κόσμο • Κομφουκιανισμός: Ναοί στην Κίνα ii. Πρόσωπα, αξίες • Ινδουϊσμός. Ρ. Ταγκόρ: «Ο εραστής του Θεού» • Βουδισμός. Σιντάρτα: Μεταστροφή και φωτισμός • Ταοϊσμός. Λάο-Τσε: Κοιτάσματα σοφίας • Κομφουκιανισμός. Κομφούκιος: Ηθική και κοινωνική φιλοσοφία
Διαθεματικές εργασίες: Ελληνισμός και Βουδισμός στην ελληνιστική τέχνη, σανσκριτικά και αρχαία ελληνικά
Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία με χρήση εκπαιδευτικού λογισμικού με θέμα πρόσωπα και αξίες στις θρησκείες της μακρινής Ανατολής.
*****
ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΗΣ Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Νομίζω ότι αντιλαμβάνεστε ότι μόνον την Ορθοδοξία δεν θα διδάσκονται τα παιδιά μας στο μάθημα των θρησκευτικών στην Α’ Γυμνασίου.
Και όσοι έχετε ήδη πάθει ηλεκτροπληξία από το αναλυτικό πρόγραμμα των Θρησκευτικών της Α΄ Γυμνασίου δέστε τι μενεξέδες και κρίνα εύοσμα οικουμενισμού και θρησκειολογίας ετοιμάζουν για τη Β΄ Γυμνασίου, τα οποία - ειρήσθω εν παρόδω - άρχισαν ήδη να εφαρμόζονται πιλοτικά σε ορισμένα σχολεία.
******
B΄ ΤΑΞΗ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Η απεικόνιση του Θεού σε άλλες θρησκευτικές παραδόσεις • Ιουδαϊσμός • Ισλάμ • Ανατολικές θρησκείες.
Η απεικόνιση του Θεού στις σύγχρονες τέχνες (κινηματογράφος, κόμικς, ζωγραφική).
Ο εικονισμός του Θεού μέσα από τη μουσική και/ή τον χορό...
Συγκριτική μελέτη εικόνων από διαφορετικές θρησκευτικές παραδόσεις με θέμα «Εικονίζεται ο Θεός;»
Γνώμες των ανθρώπων για τον Ιησού Χριστό.
Ο Ιησούς Χριστός στο Κοράνι και στη λογοτεχνία του Ισλάμ.
Γνώμες συγχρόνων για τον Ιησού, ενός Εβραίου (π.χ. Μπούμπερ), ενός Ινδουϊστή (π.χ. Γκάντι) και ενός αγνωστικιστή (π.χ. Μαρσέλ Μαρσώ). Επεξεργασία απόψεων.
Από τον Οδυσσέα ως τους υπερήρωες των σύγχρονων κόμικ: Ο άνθρωπος ως «σημείον αντιλεγόμενον».
Η φύση στην τέχνη θρησκειών του κόσμου.
Ο σεβασμός του ανθρώπου σε διάφορες θρησκείες
Συγκέντρωση ειδήσεων και ανάγνωση ενός κειμένου γύρω από το ζήτημα της ετερότητας. Ιστορίες μεταναστών. Έκφραση συναισθημάτων και σκέψεων.
Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία: Οι Έλληνες δίπλα στους Εβραίους συμπατριώτες τους.
Μελέτη περίπτωσης: Μ. Σκόπτσοβα, Αρχιεπίσκοπος Σινά Δαμασκηνός για Εβραίους και Άραβες.
Εβραίοι ειρηνιστές για τα δικαιώματα των Παλαιστινίων.
Βρίσκουν και παρουσιάζουν στοιχεία για την ορχήστρα Εβραίων – Παλαιστινίων του Ντ. Μπάρενμποϊμ. Ακούμε στην τάξη μια συναυλία της ορχήστρας.
Από την ιστορία της Χριστιανικής Εκκλησίας. Χριστιανοί που διώκουν Χριστιανούς: • Το Σχίσμα: Αιτίες, πρόσωπα, γεγονότα
Ιερές Γραφές των θρησκειών: Βία και καταλλαγή: Κοράνιο, Βέδες, Βουδιστική Τριπιτάκα, η ινδική-τζαϊνιστική αρχή της αχίμζα, της μη βίας προς όλα τα ζωντανά όντα και του σεβασμού της ζωής • Μεγάλα παγκόσμια έπη: Αντιπαλότητα και διαμάχες: Γιλγαμές, Ιλιάδα, Οδύσσεια, Μαχαμπάρατα, Ραμάγιανα κλπ. •
Παραδείγματα ενδοθρησκευτικών και διαθρησκειακών συγκρούσεων και ανταγωνισμών: Χριστιανισμός, Ισλάμ, Ινδοϊσμός, Βουδισμός. • Ρόλος των θρησκειών, του πολιτισμού, του διαθρησκειακού και διαπολιτισμικού διαλόγου και της παιδείας στη διαφύλαξη της ειρήνης και την προάσπιση των πανανθρώπινων αξιών και του σεβασμού της ζωής
Project: Ανακαλύπτουμε σύγχρονες διαφορές και ομοιότητες στη λατρεία Ορθοδόξων – Καθολικών.
*****
ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ΤΗΣ Β΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Σημειώστε ότι αυτά που θα διαβάσατε πιο πάνω αντικαθιστούν το σημερινό αναλυτικό πρόγραμμα το οποίο αναφέρεται στην Καινή Διαθήκη. Αφήνω στην κρίση των αναγνωστών αν αυτό το πρόγραμμα σχετίζεται καθ’ οιονδήποτε τρόπο με την ορθόδοξη αγωγή των παιδιών μας. Αν είναι μάθημα που θα βοηθά τα παιδιά να μάθουν την πίστη των πατέρων μας ή αν είναι ένα κοινωνιολογικό, πολυπολιτισμικό, οικουμενιστικό μάθημα. Απολαύστε λοιπόν στη συνέχεια τους “ορθόδοξους” προσανατολισμούς του μαθήματος της Γ’ Γυμνασίου.
*****
Γ΄ΤΑΞΗ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία: Β΄ Βατικανή Σύνοδος iv. Προτεσταντικές Ομολογίες v. Αγγλικανική Εκκλησία vi. «Υπέρ της των πάντων ενώσεως». Το αίτημα της ενότητας: • Άρση αναθεμάτων (Καθολικών – Ορθοδόξων) • Κοινή Διακήρυξη Καθολικών – Ορθοδόξων (2006) • Το Ευρωπαϊκό και το Παγκόσμιο Συμβούλιο Εκκλησιών • Οικουμενική κίνηση • Θεολογικοί Διάλογοι.
vi. «Εν εκκλησίαις ευλογείτε τον Θεόν»: Η εξέλιξη της χριστιανικής τέχνης στην Ανατολή και τη Δύση (αρχιτεκτονική, ζωγραφική, γλυπτική, μουσική).
Μελέτη περίπτωσης: Ο σημερινός Οικουμενικός Πατριάρχης, Πάπας, Αρχιεπίσκοπος Καντέρμπουρι (στοιχεία για τα πρόσωπα και τη δράση τους).
Δημιουργία-παρουσίαση ψηφιακής παρουσίασης με θέμα «Χώροι και τρόποι λατρείας στον Προτεσταντισμό» και «Ανθρωπογεωγραφία του Προτεσταντισμού».
Αντισημιτισμός • Ισλαμοφοβία
• «Ο καθένας μπορεί να πιστεύει ό,τι θέλει»: Η θρησκευτική πίστη ως ιδιωτική υπόθεση. «Συνύπαρξη» χωρίς συνάντηση
Η συνάντηση των τριών μονοθεϊστικών θρησκειών στην Ευρώπη
Εργαστήρι ιδεών: Σε ομάδες συζητείται το θέμα «γιατί είναι σημαντικός ο διαθρησκειακός διάλογος;». Παρουσίαση θέσεων. Συζήτηση σε ολομέλεια.
Σύγχρονες διαθρησκειακές συναντήσεις • Οικουμενικό κείμενο iv. Αξίες θρησκειών του κόσμου • Ιουδαϊσμός • Ισλάμ • Ινδουϊσμός • Βουδισμός • Κομφουκιανισμός.
Η βία των Χριστιανών εναντίον των θρησκευτικά «άλλων». Το παράδειγμα της αποικιοκρατίας • Παραδείγματα σύγχρονου χριστιανικού φονταμενταλισμού.
ii. Φονταμενταλισμός στις θρησκείες του κόσμου • Ισλάμ • Ιουδαϊσμός • Ινδοϊσμός.
Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία με θέμα «Θρησκεία και βίαιες αντιπαραθέσεις» (κάθε ομάδα επεξεργάζεται ένα θέμα: αποικιοκρατία, σύγχρονος χριστιανικός φονταμενταλισμός, ισλαμικός φονταμενταλισμός, στατιστικά και εικόνες κ.ά.)
Γέροντας Πορφύριος. Το χάρισμα της πνευματικής πατρότητας • Ν. Νησιώτης. Ο οραματιστής της ενότητας • Κάλλιστος Γουέαρ. Μια ορθόδοξη φωνή στη σύγχρονη Δύση • Μητέρα Τερέζα, η «αγία των φτωχών». Αγώνας για την ανακούφιση των αναξιοπαθούντων • Ντ. Μπονχέφερ. Ο μαρτυρικός αγώνας κατά του ναζισμού • Μ. Ντ. Τούτου. Ο υπερασπιστής της ισότητας και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, μέριμνα για τους πάσχοντες από AIDS • Μ. Γκάντι. Ο κήρυκας και μάρτυρας της ειρηνικής αντίστασης • Δαλάι Λάμα. Ένας θρησκευτικός ηγέτης χωρίς πατρίδα.
• Έρευνα: Το μεγάλο ζήτημα της θεοδικίας στο Ισλάμ (κισμέτ)
• Έρευνα: Πώς νοείται η σωτηρία του ανθρώπινου προσώπου στον Χριστιανισμό και στις απω-ανατολικές παραδόσεις του Ινδοϊσμού και του Βουδισμού.
• Ινδοϊσμός - Ανακύκληση των υπάρξεων, ανταπόδοση των έργων, συνεπώς και του κακού - Ο κόσμος "παιχνίδι" (λίλα) του Θεού και η δημιουργία της κοσμικής πραγματικότητας - Ο αισθητός κόσμος της άγνοιας και της πλάνης - Ανθρωπος, άσκηση και περισυλλογή: Αποδέσμευση από τον κόσμο της πλάνης και οι δρόμοι για την σωτηρία (κάρμα-μάργα, γιόγκα) - Το έσχατο Τέλος (Μόξα): Ο άνθρωπος σταγόνα βροχής που πέφτει στον «ωκεανό της γνώσης» (το τέλος των θανάτων και των επαναγεννήσεων) • Βουδισμός - Η ζωή είναι πόνος - Ανακύκληση των υπάρξεων, ανταπόδοση των έργων και του κακού - Ιδεώδες: Η άρση του πόνου που εξασφαλίζεται με την άρση της επιθυμίας - Δρόμοι για την απολύτρωση: Τέσσερις ευγενείς αλήθειες και οκταπλή ατραπός - Το έσχατο Τέλος (Νιρβάνα): Το τέλος των θανάτων και των επαναγεννήσεων
Μελέτες περίπτωσης: - Νεομάρτυς Ακυλίνα (†1764): Ελευθερία και πίστη - Αρχιεπίσκοπος Λουκάς (†1961): Επιστήμη και διακονία - Μάρτιν Λούθερ Κινγκ (†1968): Διακρίσεις και ισότητα - Όσκαρ Ρομέρο (†1980): Πλούτος και φτώχια - Elisabeth Behr-Sigel (†2005): Άνδρες και γυναίκες.
Να βρουν στοιχεία για τις όψεις της σύγχρονης Θεολογίας: - Θεολογία της Απελευθέρωσης - Φεμινιστική Θεολογία.
Αντιλήψεις θρησκειών για το τέλος του κόσμου.
Ανιχνεύοντας θρησκευτικές προσεγγίσεις των εσχάτων μέσα από την εικονογραφία και την τέχνη.
*****
ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ΤΗΣ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Σημειώστε ότι οι πάνω οικουμενιστικές και θρησκειολογικές προτάσεις του μαθήματος των θρησκευτικών για την Γ΄ Τάξη του Γυμνασίου αντικαθιστούν το σημερινό μάθημα για την Ιστορία της Εκκλησίας.
Με άλλα λόγια. Με τα νέα αναλυτικά προγράμματα η Παλαιά Διαθήκη, η Καινή Διαθήκη και η Ιστορία της Εκκλησίας που διδάσκονταν οι μαθητές στις πρώτες τρείς τάξεις του Γυμνασίου αντικαθίστανται σχεδόν εξ ολοκλήρου από ένα μάθημα με οικουμενιστικό, θρησκειολογικό, πολυπολιτισμικό και κοινωνιολογικό περιεχόμενο.
--------------------------------------------------------
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.