Τίτλος: Η εργασία ως απαιχμαλωσία από τον εγωκεντρισμό
Συγγραφέας: Αρχ. Κύριλλος Κωστόπουλος
Εκδόσεις: Γρηγόρη
Μήνας έκδοσης: Δεκέμβριος
Έτος εκδόσεως: 2011
Σελίδες: 93
Τιμή: €10,00
Λίγα λόγια: Ο ατομικισμός ταυτίζεται με τον εγωκεντρισμό και την ιδιοτέλεια.
Ο άνθρωπος είναι πρόσωπο, γιατί είναι εικόνα του Προσωπικού Τριαδικού Θεού.
Η εργασία και συνεργασία είναι ο τρόπος, με τον οποίο το πρόσωπο εκστασιάζεται.
Είναι γεγονός έκ-στασης.
Εξέρχεται ο άνθρωπος από τον αυτάρκη κλειστό εαυτό του και σχετίζεται με τον άλλο, τον συνάνθρωπο.
Παρουσίαση του βιβλίου από το Amen.gr: Τo νέο βιβλίο του πολυγραφότατου Aρχιμανδρίτη, Iεροκήρυκα της I. Μ. Πατρών και διδάκτορα της Θεολογίας, π. Κυρίλλου Κωστοπούλου έρχεται να δώσει απάντηση σε καυτά ερωτήματα που αφορούν στο πιο φλέγον για κάθε Έλληνα – και όχι μόνο – ζήτημα, την εργασία.
Είναι η εργασία κατάρα του Θεού προς τον άνθρωπο;
Είναι η εργασία δουλεία (δουλειά);
Είναι η εργασία σύμφυτη με την ύπαρξη του ανθρώπου ή επινοήθηκε αργότερα ως μέσο εκμετάλλευσης;
Είναι η εργασία καταξίωση του ανθρώπου ως προσώπου, ή αποτελεί τρόπο μαζοποίησης των κοινωνιών και των πολιτισμών;
Είναι η εργασία βασικός δίαυλος επικοινωνίας στις διανθρώπινες σχέσεις, αποτελώντας τον θεμελιακό κίονα του οικοδομήματος της αγάπης μεταξύ των μελών μιας κοινωνίας ώστε να γίνεται αυτή κοινωνία προσώπων;
Ποιά η σχέση της εργασίας με την οικογένεια και την διαπαιδαγώγηση των νεωτέρων μελών της;
Τέλος, αποτελεί η εργασία στρεσσογόνο παράγοντα; Πώς σχετίζεται με το αίσθημα αυτάρκειας; Μπορεί να συμβάλει θεραπευτικά στην ψυχική ισορροπία του ανθρώπου;
Αυτά τα ερωτήματα επιδέχονται απαντήσεως μέσα στο συνοπτικό, αλλά πλουσιότατο σε νοήματα νέο πόνημα του π. Κυρίλλου.
Ο συγγραφέας, γνωστός για την ικανότητά του να δίδει απάντηση σε δυσεπίλυτα ερωτήματα με αφοπλιστική ειλικρίνεια και επιστημονικά εμπεριστατωμένη επιχειρη- ματολογία, αναλύει το πολυσυζητημένο θέμα της εργασίας με έναν εντελώς διαφορετικό τρόπο, από εκείνον με τον οποίο έχει μέχρι σήμερα αναλυθεί.
Μέσα από τις 93 σελίδες και τα επτά κεφάλαια του βιβλίου ο συγγραφέας θέτει το ζήτημα της εργασίας κάτω από το φως της Ορθοδόξου Θεολογίας, με κύριους φορείς αναφοράς την Αγία Γραφή και τους Πατέρες της Εκκλησίας. Ωστόσο, από την ανάλυση δεν απουσιάζει και η παρουσία της Αρχαίας Γραμματείας, Ελληνικής και Ρωμαϊκής, ώστε με αυτή την αντιδιαστολή να λάμψει περισσότερο η ευρύτητα της αλήθειας περί εργασίας, όπως αυτή φανερώνεται μέσα από τις προαναφερθείσες πηγές, δηλαδή την Αγία Γραφή και την Ιερά Παράδοση. Παράλληλα, συνεπικουρoύν στη θεμελίωση της θέσεως του συγγραφέα οι πολυπληθείς βιβλιογραφικές αναφορές και η σύγχρονη βιβλιογραφία, η οποία είναι επίσης εντυπωσιακά πλούσια.
Μέσα από τις σελίδες του βιβλίου, η εργασία καταξιώνεται ως ευλογία του Θεού, ως μέσο αγαπητικής προσφοράς προς τον πλησίον, ως τρόπος καταπολεμήσεως της εγωπαθούς διαθέσεως του αυτάρκη - ατομιστή ανθρώπου, ως θεραπεία πολλών ψυχοσωματικών αναγκών του ανθρώπου.
Τελικά, η εργασία απεγκλωβίζεται από τον κλοιό των στενών ωφελιμιστικών πλαισίων, τα οποία της προσέδωσαν οι ανά τους αιώνες φιλόσοφοι και κοινωνιολόγοι, και παρουσιάζεται από τον συγγραφέα με το αληθινό της πρόσωπο: αυτό της σχέσεως με τον πλησίον, της εξόδου από τον εγωκεντρισμό και συνεπώς της κοινωνίας και συνεργασίας με τον συνάνθρωπο.
Αυτή θέση περί εργασίας, η θέση της Ορθοδόξου Θεολογίας, απαλύνει την οξύτητα, εσωτερική και εξωτερική, την οποία βιώνει ο σημερινός άνθρωπος και μπορεί να συντελέσει εάν υιοθετηθεί, ώστε να επέλθει ισορροπία στις κοινωνικές δομές των σύγχρονων κοινωνιών.
Ο άνθρωπος είναι πρόσωπο, γιατί είναι εικόνα του Προσωπικού Τριαδικού Θεού.
Η εργασία και συνεργασία είναι ο τρόπος, με τον οποίο το πρόσωπο εκστασιάζεται.
Είναι γεγονός έκ-στασης.
Εξέρχεται ο άνθρωπος από τον αυτάρκη κλειστό εαυτό του και σχετίζεται με τον άλλο, τον συνάνθρωπο.
Παρουσίαση του βιβλίου από το Amen.gr: Τo νέο βιβλίο του πολυγραφότατου Aρχιμανδρίτη, Iεροκήρυκα της I. Μ. Πατρών και διδάκτορα της Θεολογίας, π. Κυρίλλου Κωστοπούλου έρχεται να δώσει απάντηση σε καυτά ερωτήματα που αφορούν στο πιο φλέγον για κάθε Έλληνα – και όχι μόνο – ζήτημα, την εργασία.
Είναι η εργασία κατάρα του Θεού προς τον άνθρωπο;
Είναι η εργασία δουλεία (δουλειά);
Είναι η εργασία σύμφυτη με την ύπαρξη του ανθρώπου ή επινοήθηκε αργότερα ως μέσο εκμετάλλευσης;
Είναι η εργασία καταξίωση του ανθρώπου ως προσώπου, ή αποτελεί τρόπο μαζοποίησης των κοινωνιών και των πολιτισμών;
Είναι η εργασία βασικός δίαυλος επικοινωνίας στις διανθρώπινες σχέσεις, αποτελώντας τον θεμελιακό κίονα του οικοδομήματος της αγάπης μεταξύ των μελών μιας κοινωνίας ώστε να γίνεται αυτή κοινωνία προσώπων;
Ποιά η σχέση της εργασίας με την οικογένεια και την διαπαιδαγώγηση των νεωτέρων μελών της;
Τέλος, αποτελεί η εργασία στρεσσογόνο παράγοντα; Πώς σχετίζεται με το αίσθημα αυτάρκειας; Μπορεί να συμβάλει θεραπευτικά στην ψυχική ισορροπία του ανθρώπου;
Αυτά τα ερωτήματα επιδέχονται απαντήσεως μέσα στο συνοπτικό, αλλά πλουσιότατο σε νοήματα νέο πόνημα του π. Κυρίλλου.
Ο συγγραφέας, γνωστός για την ικανότητά του να δίδει απάντηση σε δυσεπίλυτα ερωτήματα με αφοπλιστική ειλικρίνεια και επιστημονικά εμπεριστατωμένη επιχειρη- ματολογία, αναλύει το πολυσυζητημένο θέμα της εργασίας με έναν εντελώς διαφορετικό τρόπο, από εκείνον με τον οποίο έχει μέχρι σήμερα αναλυθεί.
Μέσα από τις 93 σελίδες και τα επτά κεφάλαια του βιβλίου ο συγγραφέας θέτει το ζήτημα της εργασίας κάτω από το φως της Ορθοδόξου Θεολογίας, με κύριους φορείς αναφοράς την Αγία Γραφή και τους Πατέρες της Εκκλησίας. Ωστόσο, από την ανάλυση δεν απουσιάζει και η παρουσία της Αρχαίας Γραμματείας, Ελληνικής και Ρωμαϊκής, ώστε με αυτή την αντιδιαστολή να λάμψει περισσότερο η ευρύτητα της αλήθειας περί εργασίας, όπως αυτή φανερώνεται μέσα από τις προαναφερθείσες πηγές, δηλαδή την Αγία Γραφή και την Ιερά Παράδοση. Παράλληλα, συνεπικουρoύν στη θεμελίωση της θέσεως του συγγραφέα οι πολυπληθείς βιβλιογραφικές αναφορές και η σύγχρονη βιβλιογραφία, η οποία είναι επίσης εντυπωσιακά πλούσια.
Μέσα από τις σελίδες του βιβλίου, η εργασία καταξιώνεται ως ευλογία του Θεού, ως μέσο αγαπητικής προσφοράς προς τον πλησίον, ως τρόπος καταπολεμήσεως της εγωπαθούς διαθέσεως του αυτάρκη - ατομιστή ανθρώπου, ως θεραπεία πολλών ψυχοσωματικών αναγκών του ανθρώπου.
Τελικά, η εργασία απεγκλωβίζεται από τον κλοιό των στενών ωφελιμιστικών πλαισίων, τα οποία της προσέδωσαν οι ανά τους αιώνες φιλόσοφοι και κοινωνιολόγοι, και παρουσιάζεται από τον συγγραφέα με το αληθινό της πρόσωπο: αυτό της σχέσεως με τον πλησίον, της εξόδου από τον εγωκεντρισμό και συνεπώς της κοινωνίας και συνεργασίας με τον συνάνθρωπο.
Αυτή θέση περί εργασίας, η θέση της Ορθοδόξου Θεολογίας, απαλύνει την οξύτητα, εσωτερική και εξωτερική, την οποία βιώνει ο σημερινός άνθρωπος και μπορεί να συντελέσει εάν υιοθετηθεί, ώστε να επέλθει ισορροπία στις κοινωνικές δομές των σύγχρονων κοινωνιών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.