Αλλά για μεγαλύτερη κατανόηση του θέματος, το σώμα (καταχώρησε σε μένα αυτό το συλλογισμό), μοιάζει με βασιλικό ανάκτορο κατασκευασμένο με την υπέρτατη αρχιτεκτονική κάποιου δημιουργού άπειρης σοφίας. το οποίο έχει την κεφαλή για υπερώο, την καρδιά για μυστικότατο θάλαμο. τα πνεύματα για ταχυδρόμους. αγωγούς και περάσματα τα σωληνοειδή νεύρα. και για πόρτες έχει τις πέντε αισθήσεις.
Και την ψυχή, ή για να το πούμε καλύτερα τον νου (αφού η ψυχή όταν όλη καθαρισθεί γίνεται όλη νους, σύμφωνα με τον άγιο Κάλλιστο), σκέψου την σαν κάποιον βασιλιά που έχει ως δορυφόρους τρεις γενικές δυνάμεις: την νοερή, την λογική και την επιθυμητική. Αυτός βρίσκεται σε όλα τα μέρη του σώματος, διότι όπως λέγει ο θείος Δαμασκηνός, η ψυχή βρίσκεται στο σώμα, όπως η φωτιά βρίσκεται μέσα στο πυρακτωμένο σίδερο. Λέγει τα εξής: "Η ψυχή συνδέεται ολόκληρη με το σώμα και όχι με τα επί μέρους σημεία και δεν περιέχεται σε αυτό, αλλά το περιέχει, όπως ακριβώς η φωτιά τον σίδερο". (Βιβλίο Α΄κεφ. ιδ΄. Περί πίστεως). και με εξαιρετικό τρόπο έχει τον εγκέφαλο ως όργανο της νοητικής του ενέργειας. Ενώ για την λογική και την επιθυμητική ενέργεια και δύναμη και μάλιστα για την ουσία του, έχει ως καθέδρα την καρδιά, όπως λέχθηκε προηγουμένως. και αυτός ο βασιλιάς έχει και ως χάρτη την πυξίδα της φαντασίας, για να καταγράφει όσα έρχονται από έξω δια μέσου των θυρίδων των αισθήσεων.
Και την ψυχή, ή για να το πούμε καλύτερα τον νου (αφού η ψυχή όταν όλη καθαρισθεί γίνεται όλη νους, σύμφωνα με τον άγιο Κάλλιστο), σκέψου την σαν κάποιον βασιλιά που έχει ως δορυφόρους τρεις γενικές δυνάμεις: την νοερή, την λογική και την επιθυμητική. Αυτός βρίσκεται σε όλα τα μέρη του σώματος, διότι όπως λέγει ο θείος Δαμασκηνός, η ψυχή βρίσκεται στο σώμα, όπως η φωτιά βρίσκεται μέσα στο πυρακτωμένο σίδερο. Λέγει τα εξής: "Η ψυχή συνδέεται ολόκληρη με το σώμα και όχι με τα επί μέρους σημεία και δεν περιέχεται σε αυτό, αλλά το περιέχει, όπως ακριβώς η φωτιά τον σίδερο". (Βιβλίο Α΄κεφ. ιδ΄. Περί πίστεως). και με εξαιρετικό τρόπο έχει τον εγκέφαλο ως όργανο της νοητικής του ενέργειας. Ενώ για την λογική και την επιθυμητική ενέργεια και δύναμη και μάλιστα για την ουσία του, έχει ως καθέδρα την καρδιά, όπως λέχθηκε προηγουμένως. και αυτός ο βασιλιάς έχει και ως χάρτη την πυξίδα της φαντασίας, για να καταγράφει όσα έρχονται από έξω δια μέσου των θυρίδων των αισθήσεων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.