Δευτέρα, 10 Μαΐου 2010

Κατά Ματθαίον - Κεφάλαιο 2



(Νικόλαος Σωτηρόπουλος)

Η ΠΡΟΣΚΥΝΗΣΗ ΤΩΝ ΜΑΓΩΝ
2 Όταν δε ο Ιησούς γεννήθηκε στη Βηθλεέμ της Ιουδαίας κατά τις ημέρες του Ηρώδη του βασιλέως, ιδού μάγοι από την Ανατολή έφθασαν στα Ιεροσόλυμα 2 και ρωτούσαν: «Που είναι ο νεογέννητος βασιλεύς των Ιουδαίων; Διότι είδαμε το άστρο του ν’ ανατέλλει και ήλθαμε να τον προσκυνήσουμε». 3 Όταν δε ο Ηρώδης ο βασιλεύς άκουσε αυτά, ταράχθηκε, και μαζί του όλη η πόλη των Ιεροσολύμων. 4 Και αφού συγκέντρωσε όλους τους αρχιερείς και τους γραμματείς του λαού, ρωτούσε να μάθει απ’ αυτούς, που ο Χριστός γεννάται (σύμφωνα με τη Γραφή).

5 Αυτοί δε του είπαν: «Στη Βηθλεέμ της Ιουδαίας», διότι έτσι έχει γραφεί από τον προφήτη: 6 Και συ, Βηθλεέμ, στην περιοχή της φυλής του Ιούδα, καθόλου δεν είσαι μικρή ως προς τους ηγεμόνες του Ιούδα. Διότι από σένα θα προέλθει ηγεμών, ο οποίος θα κυβερνήσει το λαό μου τον Ισραήλ. 7 Τότε ο Ηρώδης κάλεσε κρυφά τους μάγους και εξακρίβωσε απ’ αυτούς το χρόνο, που φαινόταν το άστρο. 8 Και τους έστειλε στη Βηθλεέμ λέγοντας: «Πηγαίνετε και εξετάσετε ακριβώς για το παιδί. Και όταν το βρείτε, να με πληροφορήσετε, για να πάω να το προσκυνήσω κι εγώ». 9 Αυτοί δε, αφού άκουσαν τον βασιλέα, συνέχισαν την πορεία τους. Και ιδού το άστρο, που είδαν κατά την ανατολή του, προπορευόταν απ’ αυτούς, έως ότου ήλθε και στάθηκε επάνω από τον τόπο, όπου ήταν το παιδί. 10 Μόλις δε είδαν τα άστρο, χάρηκαν με πολύ μεγάλη χαρά. 11 Και όταν ήλθαν στο σπίτι, είδαν το παιδί μαζί με τη Μαρία τη μητέρα του και έπεσαν και το προσκύνησαν. Και αφού άνοιξαν τα θησαυροφυλάκιά τους, του πρόσφεραν δώρα, χρυσάφι, λιβάνι και σμύρνα. 12 Και αφού με θεία αποκάλυψη σε όνειρο έλαβαν οδηγία να μην επιστρέψουν στον Ηρώδη, αναχώρησαν για τη χώρα τους από άλλο δρόμο.


Η ΦΥΓΗ ΣΤΗΝ ΑΙΓΥΠΤΟ
13 Αφού δε αναχώρησαν, ιδού άγγελος Κυρίου εμφανίζεται σε όνειρο στον Ιωσήφ και λέγει: «Σήκω και πάρε το παιδί και τη μητέρα του και φύγε για την Αίγυπτο, και να μένεις εκεί μέχρι να σου ειπώ. Διότι ο Ηρώδης πρόκειται ν’ αναζητήσει το παιδί για να το θανατώσει». 14 Αυτός δε σηκώθηκε και πήρε νύχτα το παιδί και τη μητέρα του και αναχώρησε για την Αίγυπτο. 15 Και ήταν εκεί, έως ότου πέθανε ο Ηρώδης, και έτσι εκπληρώθηκε ο λόγος του Κυρίου δια του προφήτου, ο οποίος είπε: Από την Αίγυπτο κάλεσα τον υιό μου.


Η ΣΦΑΓΗ ΤΩΝ ΝΗΠΙΩΝ
16 Τότε ο Ηρώδης, επειδή είδε, ότι τον κορόιδεψαν οι μάγοι, εξοργίσθηκε και έστειλε (στρατιώτες) και θανάτωσε όλα τα αρσενικά παιδιά στη Βηθλεέμ και σ’ όλα τα περίχωρά της από δύο ετών και κάτω, σύμφωνα με το χρόνο που εξακρίβωσε από τους μάγους. 17 Τότε εκπληρώθηκε ο λόγος του Ιερεμίου του προφήτου ο οποίος είπε: 18 Σπαρακτική φωνή ακούσθηκε στη Ραμά, θρήνος και κλαυθμός και οδυρμός μεγάλος. Η Ραχήλ έκλαιε τα τέκνα της, και δεν ήθελε να παρηγορηθεί, διότι δεν υπάρχουν (πλέον στη ζωή αυτή).


Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΙΓΥΠΤΟ
19 Όταν δε πέθανε ο Ηρώδης, ιδού άγγελος του Κυρίου εμφανίζεται σε όνειρο στον Ιωσήφ στην Αίγυπτο 20 και λέγει: «Σήκω και πάρε το παιδί και τη μητέρα του και πήγαινε στη γη του Ισραήλ. Διότι εκείνοι που ζητούσαν τη ζωή του παιδιού, πέθαναν». 21 Αυτός δε σηκώθηκε και πήρε το παιδί και τη μητέρα του και ήλθε στη γη του Ισραήλ. 22 Όταν δε άκουσε, ότι ο Αρχέλαος βασιλεύει στην Ιουδαία ως διάδοχος του Ηρώδη του πατέρα του, φοβήθηκε να μεταβεί εκεί. Και αφού έλαβε οδηγία με θεία αποκάλυψη σε όνειρο, αναχώρησε για τα μέρη της Γαλιλαίας. 23 Και ήλθε και εγκαταστάθηκε σε πόλη ονομαζόμενη Ναζαρέτ, και έτσι εκπληρώθηκε εκείνο, που είπαν οι προφήτες, ότι θα ονομασθεί Ναζωραίος.

2 σχόλια:

  1. Ματθαίος β’ 1 «ιδού μάγοι από ανατολών παρεγένοντο εις Ιεροσόλυμα» στο β’ 11 «και ελθόντες εις την οικίαν είδον το παιδίον μετά της Μαρίας της μητρός αυτού» στην πρώτη περίπτωση λέει μάγοι, χωρίς να ορίζει τον αριθμό. Από πού βγαίνει το συμπέρασμα ότι είναι τρείς και μη μου πείτε από τα δώρα. Πολύ περισσότερο πως στην παράδοση έχουν ονόματα. Στην δεύτερη λέει ότι πήγαν στην οικία. Γιατί διδάσκουμε στην φάτνη;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Φίλε Γιώργο,
    από που βγαίνει το συμπέρασμα ότι το Ευαγγέλιο που διαβάζεις είναι το Κατά Ματθαίον ή και πάλι από που βγαίνει το συμπέρασμα ότι το κατά Ματθαίον Ευαγγέλιον είναι γραμμένο από τον μαθητή του Χριστού Ματθαίο και όχι από άλλον; ε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Στηρίξτε......