Τρίτη, 28 Σεπτεμβρίου 2010

Ανωνύμου Αγιορείτου: Νηπτική Θεωρία




Τίτλος: Νηπτική θεωρία
Εκ χειρογράφου της Ι.Μ. Ξενοφώντος Αγίου Όρους
Συγγραφέας: Ανώνυμος Αγιορείτης

Αρ. Σελίδων: 286
Εκδόσεις: Ιερά Μονή Ξενοφώντος
Χρονολογία έκδοσης: 2010
ISBN: 960-86299-5-0
Μέγεθος: 21χ14
Εξώφυλλο: Μαλακό εξώφυλλο
Τιμή: 12 ευρώ




Απόσπασμα από τόν Πρόλογο 

....Τα ιερά κείμενα της παρούσης βίβλου "Νηπτικής θεωρίας" ειναι το καρδιοστάλαγμα πνευματικών ασκήσεων καί προσευχών, μαρτυρία πίστεως στήν πατερική ρήση: «Δός αἶμα ἵνα λάβῃς Πνεῦμα», πού ἐβίωσε ο μακάριος «ἀνώνυμος Ἁγιορείτης» ἱερομόναχος. Ἔζησε ὅλο τό κάλλος τῆς ἐνθέου νήψεως καί τπης ἐξαγνισμένης ταπεινῆς καρδιοποθήτου προσευχῆς, πού τόν ἀνεβίβασε στίς μυστικές θεωρίες καί δωρεές τοῦ Θεοῦ. 


Ἔτσι, στά ἱερά κατανυκτικά κεφάλαια πού περιέχονται στό ἀνά χείρας σας πόνημα, ὁ ἱερός συγγραφέας μᾶς διαζωγραφίζει μέ πλούσιες Ἁγιογραφικές παραπομπές, δογματικές ἀναφορές καί ἐμπειρικές καταστάσεις τό θεῖο δῶρο τῆς προσευχῆς, τοῦ ὑψίστου αὐτοῦ χαρίσματος τοῦ Θεοῦ στόν ἄνθρωπο, μέ τό ὁποῖο ἔχει τήν δυνατότητα ὁ χοϊκός ἄνθρωπος, ἀδιαλείπτως, νά ἐπικοινωνεῖ μέ τόν ὑπεράγαθο καί Παντοδύναμο Θεό, νά ζητεῖ τό θεῖο ἔλεος καί τήν βοήθειά Του στήν πάλη κατά τῶν παθών καί τοῦ πολυμήχανου διαβόλου, νά ἀπολαμβάνει στό νοῦ καί τήν καρδιά του τήν ἀνεκτίμητη οὐράνια θεία γλυκύτητα καί Χάρη, καί νά μετέχει στήν μετά τοῦ Θεοῦ κοινωνία......    


Το δικό μου σχόλιο: Κατ' αρχήν αυτό το βιβλίο είναι αντίδοτο στο "δηλητήριο" της βλακείας και ανοησίας που μας περιβάλλει. Αποτελεί την θύρα εκείνη που μάς εισάγει στην πραγματική ζωή. Δυστυχώς, τό πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε σήμερα οι ορθόδοξοι είναι ότι διαβάζουμε αυτά τα βιβλία, εντυπωσιαζόμαστε, τα προτείνουμε.... τελεία. Δεν μας περνάει καν από το μυαλό ότι αυτά τα βιβλία γράφτηκαν για να τα διαβάσουμε και να..... τα πράξουμε... Θεωρούμε ότι είναι για τους μοναχούς και εμείς απλά συνεχίζουμε να ηθικολογούμε. Ενώ "η νήψη" είναι η θεραπεία από τον ηθικισμό. Όποιος έχει διαβάσει Παπαδιαμάντη και Ντοστογιέφσκι, καταλαβαίνει τι εννοώ... Κάποια στιγμή θα πρέπει να μιλήσουμε σοβαρά με τόν εαυτό μας. Να δούμε τι πραγματικά θέλουμε. Θέλουμε πραγματικά την "θέωση" ή απλά φοβόμαστε την κόλαση; Θέλουμε νά "χριστοποιηθούμε" και να "γίνουμε αγάπη" ή η ορθοδοξία είναι ένα ιδεολόγημα που το χρησιμοποιούμε για να εξεφτελίζουμε και να ταπεινώνουμε τους άλλους; 
Η "νηπτική θεωρία" είναι οδός αυτογνωσίας. Μας δείχνει το μονοπάτι που οδηγεί στην Αλήθεια και την Ζωή.  Κι όπως κανείς δέν έφτασε στο προορισμό του επειδή είδε στον χάρτη τον δρόμο που θα ακολουθήσει έτσι κι εμείς δεν θα φτάσουμε στην Αληθινή Ζωή επειδή διαβάσαμε κάποια βιβλία. 

2 σχόλια:

  1. Μάρκος 14:50 καὶ ἀφέντες αὐτὸν ἔφυγον πάντες. 51 Καὶ εἷς τις νεανίσκος ἠκολούθησεν αὐτῷ, περιβεβλημένος σινδόνα ἐπὶ γυμνοῦ· καὶ κρατοῦσιν αὐτόν οἱ νεανίσκοι. 52 ὁ δὲ καταλιπὼν τὴν σινδόνα γυμνὸς ἔφυγεν ἀπ' αὐτῶν. 53 Καὶ ἀπήγαγον τὸν Ἰησοῦν πρὸς τὸν ἀρχιερέα· καὶ συνέρχονται αὐτῷ πάντες οἱ ἀρχιερεῖς καὶ οἱ πρεσβύτεροι καὶ οἱ γραμματεῖς.

    Που μπορούμε να βρούμε εξήγηση ή ερμηνεία των άνωθεν εδαφίων;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Το χωρίο, περιγράφει μια σκηνή όπου επικρατεί αναστάτωση κατά τη σύλληψη του Ιησού, την οποία παρακολουθεί και κάποιος νέος «περιβεβλημένος σινδόνα επί γυμνού».

    ΤΟ ΓΡΑΦΕΙ ΠΕΝΤΑΚΑΘΑΡΑ: «ΠΕΡΙΒΕΒΛΗΜΕΝΟΣ ΣΙΝΔΟΝΑ» δηλαδή φορώντας σεντόνι από λινό, λεπτό ύφασμα!

    Στο χωρίο δηλαδή, αναφέρεται ένας νεαρός (που θεωρείται από μερικούς μελετητές πως ήταν ο ίδιος ο Ευαγγελιστής Μάρκος και αναφέρεται στον εαυτό του), ο οποίος επιχείρησε να ακολουθήσει την πομπή της σύλληψης. Και όταν κάποιοι νεαροί που ήταν με το πλήθος που συνέλαβε τον Ιησού, άρχισαν να τον εμπαίζουν ή να προσπαθούν να τον συλλάβουν κι αυτόν, τους ξέφυγε αφήνοντας το ρούχο του στα χέρια τους για να γλιτώσει.

    Άλλο ένα παράδειγμα εμπάθειας και απόλυτης διαστροφής της γνώσης, με μόνο σκοπό τη δημιουργία αμφιβολιών σε πρόσωπα που δεν έχουν έστω πρόχειρη μια καινή Διαθήκη στο σπίτι τους για να δουν την αλήθεια.

    Το ενδιαφέρον της υπόθεσης, είναι ότι πριν ο κος Μιχάλης Καλόπουλος πει αυτές τις ασυναρτησίες στην τηλεόραση, είχε ρωτήσει επ' αυτού ΓΡΑΠΤΑ τον συνεργάτη μας Ανώνυμο Απολογητή, και είχε λάβει την εξής ΓΡΑΠΤΗ απάντηση:

    "Πολλές εικασίες έγιναν για τον νεανίσκο αυτό, παρά το ότι δεν το φανερώνει η αφήγηση. Άρα δεν έχουν νόημα όλες αυτές οι εικασίες, εφόσον δεν στηρίζονται σε δεδομένα. Αυτό που θέλει να δείξει με την αναφορά αυτή ο Μάρκος, είναι ότι ΟΛΟΙ έφυγαν από τον Χριστό, και μόνο αυτός συνέχισε να τον ακολουθεί, ώσπου τον έπιασαν και αυτόν, οπότε χάριν της ζωής του, εγκατέλειψε και αυτός τον Κύριο μόνο, στα χέρια των εχθρών του.

    Μία αναπόδεικτη εικασία είναι ότι «ούτος ο νεανίσκος εικός ότι εκ της οικίας εκείνης ήν, εν ή έφαγον το Πάσχα» (Θεοφύλακτος). Αν δεχθεί κανείς ότι η οικία αυτή ήταν η ίδια με των Πράξεων 12/ιβ΄ 12, που χρησίμευε και μετά για τις συνάξεις των πιστών, δηλαδή η οικία της Μαρίας μητέρας του Μάρκου, θα μπορούσε να πει ότι ήταν ο ίδιος ο Μάρκος. Όλα αυτά όμως είναι υποθέσεις. Ακόμα και αν θεωρήσει κανείς σχετική τη διαφορετική γραφή των Αλεξανδρινών Κωδίκων «συνηκολούθει αυτώ», (πράγμα που μπορεί να ερμηνευθεί ότι τον ακολουθούσε από την αρχή στον κήπο της Γεθσημανή), πάλι δεν μπορεί να τεκμηριωθεί.

    Με δυο λόγια είναι ένα ασήμαντο περιστατικό που απλώς αναφέρθηκε λόγω της ασυνήθιστης πλοκής του, και για να δείξει την εγκατάλειψη του Χριστού από όλους. Και ακριβώς λοιπόν επειδή είναι ασήμαντο (και αστήρικτο σε κάθε ερμηνεία), είναι και ανάξιο ερμηνευτικών εμμονών"

    Παρά το ότι είχε πάρει αυτή την απάντηση όμως ο κος Καλόπουλος, δεν δίστασε να αναφέρει το "πυροτέχνημά" του στην τηλεόραση, κατά τη συνήθειά του να ανάβει πυροτεχνήματα άνευ ουσίας. Γιατί δεν ενδιαφέρεται να πει κάτι σωστό, αλλά ΝΑ ΚΑΤΗΓΟΡΗΣΕΙ, έστω και αστήρικτα. Να χαίρεται τον "ορθολογισμό" του, για τον οποίο καμαρώνει!

    Ξεχνούν οι Νεοπαγανιστές, ότι πριν τη σύλληψή Του, ο Χριστός ΠΡΟΣΕΥΧΟΤΑΝ στη Γεθσημανή!

    Κάποιος γυμνός τυλιγμένος με σεντόνι ακολούθησε το απόσπασμα του ρωμαϊκού στρατού που συνέλαβε τον Ιησού, προφανέστατα επειδή ήθελε να δει τι γινόταν. Το γεγονός αυτό δεν αποδεικνύει τίποτα το βρώμικο για τον Χριστό. Οι άνθρωποι τυλίγονται με σεντόνια όταν κοιμούνται, κι όχι όταν κάνουν ομοφυλοφιλικό σεξ σε κήπους!!!

    Ο νεανίας θα κοιμόταν γυμνός με σεντόνι, μια ζεστή ανοιξιάτικη νύχτα, και ακούγοντας το απόσπασμα να περνάει, βγήκε αμέσως να δει τί γίνεται, και παρακολουθούσε την πομπή. Όταν κάποιος βγαίνει έξω τη νύχτα τυλιγμένος σε σεντόνι, δεν σημαίνει ότι είναι εραστής τού Χριστού!!! Πολύ βρώμικο μυαλό έχουν κάποιοι παγανιστές...

    Ας θυμόμαστε όλοι πως: «αποκριθείς δε ο Ιησούς είπεν αυτοίς‡ Πλανάσθε μη ειδότες τας γραφάς ...;» (Ματθαίος 22/κβ: 29).

    Papyrus 52

    Ν.Μ.

    http://agapi-pisti-elpida.pblogs.gr/2008/07/kata-markon-oriste-h-apanthsh.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Στηρίξτε......