Σάββατο, 18 Οκτωβρίου 2014

Αβραάμ" (Φιλοκαλία - Αλφαβητικό Απάνθισμα)


(Ν. Πουρναράς)

Το νόημα της θυσίας του Αβραάμ, βρίσκεται στο ότι αυτός, στα γεράματά του, τόσο προσκολλήθηκε στο γιο του Ισαάκ που του είχε υποσχεθεί ο Θεός, ώστε η αγάπη του προς το Θεό έχασε την πληρότητά της. Για να γίνει και πάλι η αγάπη «ακρογωνιαίος λίθος» της ζωής του, ο Αβραάμ όφειλε να προσφέρει θυσία. Να σφαγιάσει τον αγαπημένο Υιό. Όταν όμως εσωτερικά συντελέστηκε αυτή η πράξη, τότε ο θάνατος του Ισαάκ δεν ήταν αναγκαίος: Μπορούσε αυτός να παραμείνει κοντά στον πατέρα του.

Το ίδιο επαναλαμβάνεται και στη ζωή του Χριστιανού: Όταν το ένα ή το άλλο πάθος τον αποσπάει από το Θεό, πρέπει να είναι έτοιμος για πολλές θυσίες. Και εάν η πράξη αυτή τελειοποιηθεί εσωτερικά, τότε τα πάθη αποχωρούν και η «θυσία» είναι περιττή.

Δεν συμβαίνει όμως το ίδιο με το Χριστό. Ο Κύριος πρόσφερε εσωτερικά τη Θυσία Του στη Γεθσημανή, αλλά για χάρη του «έργου» (βλ. Ιω. ιζ', 4), έπρεπε ο Ίδιος να πάθει μέχρι το τέλος και εξωτερικά, αλλοιώς κανείς δεν θα μπορούσε να συλλάβει το μυστήριο της απολυτρώσεως. Έτσι μόνο στο Γολγοθά, όταν πια πέθαινε, αναφώνησε ο Χριστός: «Τετέλεσται» και όχι στον κήπο της Γεθσημανή.
(Σ. Σαχάρωφ, Οψόμεθα τον Θεόν καθώς εστι, σελ. 384)

------------------------------------------------
πηγή: Φιλοκαλία - Αλφαβητικό Απάνθισμα, Ν. ΠΟΥΡΝΑΡΑ, Εκδ. Π. Πουρναρά, Θεσ/νίκη, 2000. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

Στηρίξτε......

  • Η σαλάτα του Νεοέλληνα - Δεν θέλω να μπω στο γαϊτανάκι του πολέμου που (για ακόμα μια φορά σε αυτή τη χώρα) έχει ξεσπάσει σχετικά με την επικείμενη συμφωνία των Πρεσπών, μα δεν μπο...
    Πριν από 2 χρόνια